"In running, it doesn't matter whether you come in first, in the middle of the pack, or last. You can say, 'I have finished.' There is a lot of satisfaction in that."
-Fred Lebow, New York City Marathon co-founder

Saturday, March 5, 2011

rustige week


Na een paar "eigen verzinsel" interval trainingen op maandag en woensdag stond Zaterdag 20km in Tsuen Wan op het programma. Deze route loopt een flink stuk langs het water en door een paar kleine dorpjes. Prachtige route, met prachtige foto-momenten.


Natuurlijk heb je in Hongkong niet zo veel keus, als het om langere routes gaat. Ook deze route is gewoon max 12.5 km heen en dan 12.5 km terug. Wij hadden besloten vandaag 10 heen en dus ook 10 terug te doen.
Nu had ik voor mijn verjaardag een klein cam-cordertje gehad van Ans. We hebben hem geprobeerd, en het werkt. Erg wiebelig, het cameraatje is klein, en ik ben het statief. Ik hoop later een paar filmpjes hier bij te gaan zetten. geeft een aardig beeld van de routes.


Iedere loop betekent voor mij nog steeds een behoorlijke inspanning,maar deze had iets extra's. Het voelde alsof ik iedere stap echt serieus moest doen, bewust mijn 90 kilogrammen optillen, afzetten, een stukje verder landen, en opnieuw optillen die handel. Het was zwaar!

Met nog 4 weken te trainen voor Parijs is dat eigenlijk geen goed nieuws. Ik had gehoopt als een hinde langs het water te zweven. Helaas, het blijft nog even werken.

De afgelopen week eindelijk weer eens die interval trainingen gedaan, per keer zo'n km of 10, en op zaterdag de 20 km, alles bij elkaar toch weer 40km gemaakt.

No comments: