"In running, it doesn't matter whether you come in first, in the middle of the pack, or last. You can say, 'I have finished.' There is a lot of satisfaction in that."
-Fred Lebow, New York City Marathon co-founder

Sunday, May 29, 2011

Na een weekje rust is het goed hollen.

Afgelopen zondag hebben we buiten in de regen ons loopje gedaan. Of ik nu het griepje al had voordat we gingen lopen, en het lopen het laatste zetje gaf, of dat ik van het lopen in de regen het griepje kreeg, weet ik niet. Het lopen ging heel zwaar, ondanks de waterkoeling, en de volgende dag (maandag dus) en dinsdag was het even goed mis. Dinsdag ben ik zelfs een dag thuis gebleven. Dat is lang geleden.
Daarna was het een paar dagen extra druk op het werk, en kwam het niet van lopen, Zaterdag nog in Shenzhen in de fabriek gewerkt, en vandaag, eindelijk heb ik weer eens een stukje gelopen. Het is buiten 35 graden, het werd een loopband sessie.
Gisteren de finale gezien (beetje saai) en een paar biertjes gedronken. De finale werd hier uitgezonden, om 2.30AM aanvang, en 4.15AM stoppen ze. Een latertje dus. Geen goede uitgangs situatie om lekker te lopen. Het plan was daarop afgestemd. "Langzaam, en rustig" waren de twee begrippen voor aanvang van deze training. Na 10 minuten op een loopband "langzaam en rustig" aan doen, moet je uit pure verveling wel iets gaan doen behalve "langzaam en rustig" lopen. Het tempo heb ik dus per kilometer een beetje opgevoerd, zodat het een soort piramide loop werd, waarbij 12km/u de top was, die ik 2 km achter elkaar gedaan heb, en vanaf daar weer terug naar 9.5km/uur. Ergens onderweg naar beneden ik denk bij 11km/uur had ik geen zin meer.


Het is altijd nog een graadje of 28 in de fitness, en op zo'n band gebeurt niet veel. De linker loop-band (er zijn er twee, en vanmiddag had ik de linker) heeft uitzicht op een .... geblindeeerde ruit. Ja precies. Dat helpt niet echt. Dus er zijn excuses om te stopppen. Ik heb er een van gebruikt.

Na Parijs heb ik mezelf een doel gesteld minimaal 125 km per maand te lopen. dat is, in de zomer. In de winter wil ik zo'n 150-200 km/maand doen.
Het doel is vandaag, met die 7,5 km, net gehaald. Volgens garmin heb ik 103% van mijn doelstelling gehaald. Er zijn deze maand nog 2 dagen te gaan daarin ga ik zeker nog een keer lopen. Morgenvroeg buiten maar proberen.

No comments: